اقتصاد مقاومتی

این سه باور در امام - یعنى باور به خدا، باور به مردم، باور به خود - محور همه ى تصمیم گیرى هاى او، همه ى اقدامهاى او و همه ى سیاستهاى او شد...منشأ تصمیم امام، منشأ اقدام امام، منشأ سیاستهاى امام، همین سه باور بود... چهاردهم خرداد1392

اقتصاد مقاومتی

این سه باور در امام - یعنى باور به خدا، باور به مردم، باور به خود - محور همه ى تصمیم گیرى هاى او، همه ى اقدامهاى او و همه ى سیاستهاى او شد...منشأ تصمیم امام، منشأ اقدام امام، منشأ سیاستهاى امام، همین سه باور بود... چهاردهم خرداد1392

اقتصاد مقاومتی
بایگانی

اقتصاد مقاومتی و صنایع دانش بنیان

جمعه, ۱۲ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۴۸ ب.ظ

رویکرد دانشی نوآوری استراتژی در تدوین برنامه استراتژیک کسب و کارهای دانش بنیان

مقاله ای در خصوص اقتصاد دانش بنیان و برنامه استراتژیک کسب و کارهای ایرانی با توجه به آینده نگری تهیه شده است برای استفاده تئوریک در مسائل مدیریتی و اقتصادی قرار داده شده است . دوستانی که درکاگروه اقتصاد پژوهشگاه دانشجویی مجموعه علاقه فعالیت به دارند ؛ می توانند از مطالعه این فایل استفاده کنند.

 چکیده مقاله :

 پیشرفت دانش بشری و اهمیت روز افزون دانش در ارتقای کیفیت زندگی، پارادایم جدیدی از اقتصاد را با نام اقتصاد دانش محور مطرح کرده است. این اقتصاد براساس خلق ، توزیع و کاربرد دانش، شکل گرفته است و علاوه بر تأکید بر گسترش مرزهای دانش از طریق تحقیق و توسعه ، استفاده بهینه و کارا از دانش در تمامی فعالیتهای اقتصادی را نیز مدنظر دارد. کسب و کارهای دانش بنیان با خلق و بهره گیری از دانش های نوین و فن آوری های سطح بالا مزیت رقابتی بازارهای آینده هستند و سازمان ها جهت دردست داشتن سهم بیشتر بازار ناگزیر به تدوین برنامه استراتژیک در این زمینه هستند. فرصت های ناشناخته آینده ، پیچیدگی و عواملِ غیرخطیِ محیطی تغییر رویکرد تفکر استراتژیک را در پی داشته است. رویکردی که مبتنی بر اصول استراتژی ، تفکر خلاقانه را برای آفرینش فرصت های جدید بازار توصیه می کند. رویکرد نوآوری استراتژی در کسب و کارهای دانش بنیان ، با شناسایی و خلق فرصت های استراتژیک آینده درک متفاوتی از محصولات و نیازهای مشتریان را پیش روی سازمان خواهد گذاشت . با توجه به تأمین حداقل 20 درصد از درآمد کشور از راه صنایع دانش بنیان در سند چشم انداز 1404 و  نقش محوری این کسب و کارها در اقتصاد مقاومتی، اهمیت پرداختن به این مقوله دو چندان است . از اینرو در این مقاله سعی شده است با استفاده از فرایند نوآوری استراتژی به بازتعریف و تدوین برنامه استراتژیک کسب و کارهای دانش بنیان پرداخته شود و عرصه های ناشناخته ی بازار آینده با اتکا به توانمندیهای داخلی مورد اشاره قرار گیرد.

 دریافت فایل کامل مقاله

  • شهید صالحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی