اقتصاد مقاومتی

این سه باور در امام - یعنى باور به خدا، باور به مردم، باور به خود - محور همه ى تصمیم گیرى هاى او، همه ى اقدامهاى او و همه ى سیاستهاى او شد...منشأ تصمیم امام، منشأ اقدام امام، منشأ سیاستهاى امام، همین سه باور بود... چهاردهم خرداد1392

اقتصاد مقاومتی

این سه باور در امام - یعنى باور به خدا، باور به مردم، باور به خود - محور همه ى تصمیم گیرى هاى او، همه ى اقدامهاى او و همه ى سیاستهاى او شد...منشأ تصمیم امام، منشأ اقدام امام، منشأ سیاستهاى امام، همین سه باور بود... چهاردهم خرداد1392

اقتصاد مقاومتی
بایگانی

بسم رب الشهدا

پیش نویس فعالیت های اجرائی همین سه باور (مرحله اول)

با توجه به قطعی شدن تاریخ (26 بهمن ماه) و محل کنگره و نمایشگاه (دانشگاه آزاد کرج) ؛ و اینکه تقریبا تا آخر دی ماه همه بزرگواران گرفتار امتحانات هستند ، 3 هفته ای بیشتر فرصت فعالیت نمی ماند . لذا برای انجام آنچه در قبل گفته شد به علاوه گره زدن این مفهوم برای فضاسازی و تبلیغات و ثبت نام راهیان نور و جریان سازی در کف دانشگاه و استان- اقدامات اجرایی ریزتری به همراه چند پیشنهاد در ذیل آورده شده است ؛ لطفا خوانده و در قسمت نظرات بلاگ ، نظر خود را ارسال نمایید و یا روی همین فایل کامنت خود را با رنگ دیگری بگذارید و ایمیل نمایید ؛ تا در این یک هفته کار را به صورت مجازی ببندیم و ان شاءالله از اول بهمن ماه استارت امورات اجرایی ،تحقیقات میدانی ،  دکور،هماهنگی مدعوین ، کارگروه ها و ... را انجام دهیم.

این مطالب همگی پیشنهادات فی البداهه هستند-تایپ نمودن افکار ، مطالعات ، پیشنهادات سایر بزرگواران و ایده های دیگران و ایده های خودساخته و ...  در مدت یکی دو ساعت-  و باید با نظرات شما بزرگواران "پخته" شود ؛ لذا "نظر کارشناسی" شما و نقد شما و حاشیه نویسی های شما ، این مکتوب را بهادار و قابلیت پیاده شدن می سازد ؛ لطفا حسب وقت و تکلیفتان "کم نگذارید" ، ضمنا اگر نظرات شما سریعتر برسد فرصت طراحی گانت چارت این پروژه نیز پیدا می شود. پیشاپیش از همکاری تان کمال تشکر را دارد.

·        تقسیم کار از حالتی که تعریف شده بود به تقسیم کار پایگاهی ؛ یعنی :

اختصاص یک غرفه به هر پایگاه و مسائل محتوایی مطرح شده در قالب استیشن ها به خود پایگاه واگذار شود تا اعضای هرپایگاه با شناخت بیشتری که از مسائل حل شده و حل نشده کشوری دارند ؛ خودشان سوژه هایی که دارند را انعکاس دهند و آنجاهایی که سوژه نیست هم ؛ سوژه سازی کنند.

مثلا پایگاه کشاورزی با بچه های پردیس تهران دانشکده کشاورزی جلسه بگذارند و خودشان محتویات ، فضاسازی و ... غرفه شان را هندل نمایند.

چند تذکر :

-         بحث دکوراسیون و استیشن ها به عهده همان گروه قبلی است که تعریف شده بود . در مدل فعلی صرفا مطالب را پایگاه مستقیما تحویل می دهد و مع علمی از این قصه آزاد می شود و به سایر فعالیت ها می رود.

-         هر چند شاید تکرار ده باره باشد، ولی قرار نیست ما فقط نمایشگاه بزنیم ، جریان سازی و خروجی هایی که قرار است بگیریم محوریت دارد.

 

چند سازمان تا حال هماهنگی های شفاهی شان انجام شده است ؛ فقط باید میدانی رفت و کار را با ایشان بست بستن به این معنا که از برخی ماکت گرفت ، برخی را برای کارگاه های جنبی دعوت کرد ، به برخی غرفه داد تا فعالیتهایشان را معرفی نمایند و ... طبیعتا برای در زدن به هر سازمانی اگر معرف نداشتید و نتوانستید پلیتیک بزنید باید سراغ روابط عمومی سازمان مورد نظر بروید با نامه رسمی (یا از دانشگاه یا از ب د) خلاصه مهم "رفتن" است ؛

تا کنون :

-         جهادسازندگی : آ.جعفری پیگیر بودند

-         پژوهشگاه جنگ : آ.جعفری پیگیر بودند

-         هوا و فضای سپاه : بنده پیگیر بودم

-         قرارگاه شهید باقری : تماس تلفنی داشتم ولی باید میدانی رفت . ظاهرا ماکت می شود هماهنگ کرد. آ.باغجری پیگیر بودند

-         توانیر : صحبتهای شفاهی شده است.

-         مپنا : آ. حاج اسماعیلی با توجه به روند بازدیدهای علمی پایگاه فنی می توانند موثر باشند.

-         قرارگاه خاتم : آ.احمدی مفید می توانند پیگیر باشند.

-         پروژه های تحقیقاتی برنامه ثریا : آ. مولوی ظاهرا می توانند با آ. مقصودی (تهیه کننده و مجری برنامه) در تماس باشند.

-         شرکت سازنده موبایل GLX (بد نیست قراردادی ببندیم و برای مسابقات روزانه با تخفیف A درصد محصولاتشان را هدیه دهیم )

-         سازمان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت : کانالش را حقیر می توانم معرفی نمایم

-         و خیلی خیلی شرکت ها وظرفیت های دیگر که باید از دِل همان پایگاه ها بیرون بیاید

·        کارگاه های جنبی :

اینکه آن قالب کافه گفتگو در وسط لابی حفظ شود یا کافه گفتگو هم باشد ولی کمی جمع و جورتر شود و به جایش کارگاه ها و سخنرانی های جنبی مدعوین را در سالن شهید باهنر برگزار نماییم مورد تردید است و جای فکر دارد. ضمنا مانند همان جریان خوبی که در ش تبیین قبلی و با زحمات مسئول ب وت حوزه در ترم پیش انجام شد و مسئولین استانی برای پاسخگویی و مطالبه ، دعوت می شدند ، می شود همان کار ادامه پیدا کند منتها در قالب مباحث و کمبودهای مدیریتی و اقتصادی در محل همان لابی سالن مرکزی . با این توضیح که چون تمرکز فعالیت های در یک هفته خلاصه می شود ؛ تعداد برنامه ها هم همین حدود باشد ؛ با توجه به میزان استقبال و یا میزان مطالبه گری ما می شود از سالن شهید باهنر و یا لابی سالن مرکزی استفاده کرد. همچنین مدیریت پیگیریها با معاونت علمی حوزه باشد و ایشان می توانند البته از مع ب و ت حوزه که صاحب تجارب خوبی هستند هم در این زمینه استفاده نمایند. شرح این مباحث :

 

عنوان (در راستای تبیین باور به خدا ، باور به مردم ، باور به خود)

نفر پیگیر

کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک : از اساتید دانشکده مدیریت هم می شود استفاده نمود .

 

نقد کتاب "نفحات نفت " و دعوت از نویسنده کتاب ؛ آقای امیرخانی با محور تبیین مدیریت جهادی و مدیریت نفتی

 

دعوت از کارآفرین نمونه استان و توضیح روال پیشرفتش (کدام شرکت ؟)

 

مهندس عظیمی (جهاد سازندگی) : چون می خواهیم پیوند عزم ملی را به یکی از باورها پر رنگ کنیم ؛ از کانون سنگر سازان بی سنگر ، پژوهشگاه دفاع مقدس و وزارت جهاد "خیلی خیلی" می شود بهره برد . کانال های خوبی هم در این قسمت وجود دارد . خود آقای مهندس عظیمی هم شخصا پیگیر کار ما بودند ... باور بفرمائید فقط همت     می خواهد ...

آ. جعفری (پایگاه فنی)

دعوت از آقای محمد صادق شهبازی در خصوص مطالبه گری تخصصی

 

دعوت از آقای مقصودی (برنامه ثریا) و توضیح یکی از فایلهایشان (بانکداری یا ...)

آ. مولوی (پایگاه فنی)

دکتر پیغامی

آ.زارعی

اکران و نقد "شیار 143" با حضور کارگردان و عوامل و با محوریت تبیین "باور به خدا" در فیلم فوق

واحد خواهران مجموعه

دیدار خصوصی اعضای خاص مجموعه با دست اندرکاران و یا مطلعین پروژه های RQ170  و برخی پروژه های موشکی هوا و ف س

 

گپ و گفت دانشجویی و یا تریبون و یا منظاره دانشجویی در خصوص اقتصاد مقاومتی

مع ب و ت(پایگاه ولایت)

مطالبه گری از برخی از سازمان های دولتی که شیر نفت سرپا نگه شان داشته ؛ البته آن سازمان های مرتبط با بحث اقتصاد را عرض می کنم ؛ مثل سازمان های ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·        محتواسازی و خروجی کار

از آنجایی که چندی است روی این مطلب وقت گذاشته شده و فکر شده و از طرفی بودجه ای هم برای این امر تزریق می شود ؛ حیف است حاصل کار مستند سازی و مکتوب نشود . از طرف دیگر یکی از انگیزاننده ها این است که لااقل دلمان خوش است برای جامه عمل پوشاندن به یکی از اوامر "راه بر" قدمی برداشتیم ، این قدم برداشته شده را مستند سازی کنیم و نشر دهیم ؛ شاید گوشه لبخند رضایتی بر لب حبیب دلمان بنشیند . خلاصه در این عرصه کار تبلیغاتی و بلندگویی خیلی خیلی شده است ؛ شاید کمی عدد و رقم ، تبیین ماجرا و اینچنین کارهایی لازم باشد. به همین دلیل مستندسازی در قالب های زیر پیشنهاد می شود :

 

مصاحبه صوتی یا تصویری (بسته به امکانات) با "مردم" ؛ بله مردم ؛ به این ترتیب که گروهی باید مردم شناسی داشته باشند و از اقشار مختلف "مردم" مصاحب در خصوص "همین سه باور" بگیرند . برای این کار طراحی سوال لازم است و توجیه تیم اجرایی . دانشجویان رشته روان شناسی می توانند در این خصوص کمک کنند

پیاده سازی مصاحبه بالا در قالب کتاب (اگر سوالات هوشمندانه طراحی و از چند قشر مثل مرفه ، معمولی ، بازاری ، راننده ، نانوا، اجاره نشین، روستایی ، بالاشهری ، مرکز شهری ، کارمند ، معلم ، مهندس ،دکتر،کارگر و ... و خلاصه نظرات مثبت و منفی از کف جامعه جمع شود .

روش پرسشنامه ای باورشناختی مردم و انعکاس خروجی ها در قالب کتابچه و یا نمودار

جمع آوری مستندات همین کاری که در حال انجام است (مانند گزارش کار مصور و توجیهی)

طراحی درخت مسائل نظام در مواجهه با این پارادایم ها (یعنی همین سه باور اقتصاد مدیریت عزم ملی) : توضیح اینکه مسائل اساسی که به ذهن می رسد از طریق روش دلفی از اساتید ارزشی و یا صاحب فن جمع آوری می شود . بعد هر مسأله بین پایگاه ها پخش می شود و بعد هر پایگاه دنبال مسائل حل شده و حل نشده می رود و شرح مختصری از هر کدام را آدرس می دهد ، خلاصه بانک اطلاعاتی جمع و جوری بدست می آید و پژوهشگر و یا تیم پژوهشی بعدی می تواند روی ادامه آن کار کند . این کار به نظرم استراتژیک تر و افق وسیع تری دارد . مضافا به اینکه برای کسانی که در این پروژه کار کنند علاوه بر آشنایی با روش تحقیق ، یک رزومه خوب فعالیت تحقیقاتی به شمار خواهد رفت.

البته این طور نیست که نهادهای استراتژیک نظام روی این مسائل کار نکنند ؛ خیر ، تیم های قوی پژوهشی با امکانات و دم و دستگاه های آنچنانی روی این قضایا در حال کار هستند . ولی به نظرم نوع نگاه متفاوت ما و همچنین جسارت ما به عنوان دانشجوی بسیجی مطالبه گر- هم راه گشاست و هم می تواند ابزاری برای رسانه ای شدن برخی چیزها شود که رانت خواران نمی خواهند... (البته اگر حداقل نفرات برای این کار اعلام آمادگی نمایند ؛ حقیر پیش نویس پروپوزال کار را نوشته و تقدیم به برخی از نهادها که تشنه ی اینچنین کارها هستند می کنیم و بعد هم استارت کار ... ان شاءالله) 

ماه عسلی از نمایشگاه "همین سه باور" از دیدگاه اقتصاد دان ، کارگردان ، استاد دانشگاه ، کار آفرین ، مردم و ... و تصویر سازی برای هر جمله و چاپ و بسته بندی در قالب فلش کارت

 

باقی مطالب ان شاءالله در فایل "مرحله دوم"

 

 

 

 

 

 

 

برای شناسایی یکی از عملیات ها رفته بودند ...

... گفت خسته ام ؛ نیرو محرکه می خوام ...

حسن رو بهش کرد و گفت : چه نیروی محرکه ای بیشتر از "خون شهید" ...

 

  • شهید صالحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی